مقالات

آینده خانه هوشمند و هوشمندسازی چگونه است؟

آینده-خانه-هوشمند-و-هوشمندسازی-چگونه-است

یکی از سوال‌هایی که دیدن شتاب رشد تکنولوژی و تماشای فیلم‌ها و سریال های علمی تخیلی بوجود می‌آورد این است که آینده خانه هوشمند چگونه خواهد بود؟ هوشمندسازی تا کجا با خانه‌ها و زندگی روزمره ما آمیخته خواهد شد؟

در این مقاله قصد داریم نگاهی بیاندازیم به جایگاه و کاربرد فعلی خانه هوشمند در جهان و آنچه که در آینده به عنوان خانه هوشمند شناخته خواهد شد.

 

جایگاه امروز خانه هوشمند در جهان و در ایران

انچه که انیمیشن ها و فیلم و سریال ها از خانه هوشمند به شما نشان میدهد کاملا با واقعیت متفاوت است.امروزه خانه هوشمند نمیتواند به تنهایی غذا درست کند و خانه را تمیز کند و لباسهایتان را برایتان اتوکند,اما میتواند بسیاری از کارهارا غیرحضوری و بدون فعالیت فیزیکی شما انجام دهد.به عنوان مثال سیستم روشنایی را میتوانید از راه دور خاموش و روشن کنید,همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی را و…

ما اینجا قصد داریم به شما بگوییم سیستم هوشمند محدود به سیستم روشنایی و گرمایش نمیشود و علاوه بر این ها مزیت های بسیاری دارد.

در ایران سیستم هوشمند هنوز در میان مردم جا افتاده نیست و ساختمان های کمی هستند که به سمت هوشمند سازی میروند اما با پیشرفت تکنولوژی ساختمان ها به سوی  هوشمند شدن میروند و در اینده نه چندان دور ساختمان ها کاملا هوشمند میشوند.

خانه هوشمند دیگر چه کارهایی را انجام میدهد؟

خانه هوشمند علاوه بر سیستم روشنایی و سیستم گرمایش و سرمایش,به گونه ایست که

شما میتوانید به صورت غیر حضوری و از راه دور برخی از اجزای خانه خود را کنترل کنید.به عنوان مثال میتوانید پرده های خانه خود را از طریق تلفن همراهتان باز و بسته کنید,مواد غذایی را در داخل زودپز ریخته و از خانه خارج شوید و هر وقت خواستید از طریق تلفن همراه زودپز را روشن و خاموش کنید.میتوانید تلوزیون خانه خودرا با تلفن همراهتان خاموش روشن کنید تا فرزندانتان به اتاق هایشان بروند.علاوه بر این ها میتوانید با تلفن همراهتان به موزیک پلیر واسپیکر متصل شده و اهنگ دلخواهتان را گوش کنید.

میتوانید لوازم برقی خود را از راه دور خاموش و روشن کرده و از وضعیت خانه خود با خبر باشید.

این ها تنها بخشی از یک خانه هوشمند بودند.

امروزه هوشمند ساختن خانه خود بسیار ضروری است.

شرکت هوشمندسازی ارمغان یکی از شرکت های پیشرو در تولید تجهیزات هوشمندسازی در کشور میباشد .

هوشمندسازی ارمغان در زمینه تولید تجهیزات کنترل از راه دور روشنایی و سیستم تهویه و سیستم های امنیتی هوشمند خاص فعالیت میکند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

یک نظر در “آینده خانه هوشمند و هوشمندسازی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *