مقالات

منظور ما از هوشمند سازی چیست؟

ما از هوشمند سازی چیست؟

منظور از هوشمند سازی چیست؟

به طور کلی منظور از سیستم هوشمند سازی به سیستم هایی گفته می شود که تکنولوژی های به کار رفته در آن ها بسیار به روز و پیشرفته باشند. به طوری که بتوانند نسبت به جهان اطراف خود درک و واکنش بسیار بالایی داشته باشند. این سیستم برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی مورد توجه قرار گرفت. از آن زمان به بعد این فناوری مدرن بیشتر به کار گرفته شد و باعث گردید تا قدرت و مهارت روز افزونی پیدا کند و به یکی از قسمت های مهم و جدایی ناپذیر جهان و صنعت مبدل گردد.
هوشمند سازی معمولاً از ترکیب و تلفیق چندین مهندسی نظیر: الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر و با یک سری برنامه های مهندسی جدیدی پدید می آید. همچنین این تکنولوژی پر مصرف به همراه متریال های تشکیل دهنده خود از جمله سیستم های حفاظت الکترونیک، سیستم روشنایی هوشمند و سیستم حفاظت پیرامونی علاوه بر سرعت، کیفیت و دقت قابلیت های جذاب و کاربردی دیگری را با خود به ارمغان آورده است. این اتفاق مهم و شگفت انگیز در حالی است که سیستم هوشمند سازی با قیمت های فوق العاده و استثنایی به بازار عرضه می شود.

معرفی برخی از سیستم های هوشمند سازی

سیستم روشنایی هوشمند:

سیستم روشنایی هوشمند یک گام بزرگ به سمت اسایش و راحتی است.به طوری که شما نیازی نیست که از سرای خود حرکت کنید. کافیست با ریموت یا از طریق تلفن همراهتان  سیستم روشنایی منزلتان را مدیریت کنید.

سیستم حفاظت پیرامونی:

سیستم حفاظت پیرامونی به تکنولوژی های مدرنیته و پیشرفته ای از سیستم های هوشمند سازی گفته می شود که از آن در جهت تامین و افزایش امنیت محیط پیرامون استفاده می گردد. سیستم های اولیه حفاظت پیرامونی شامل انواع دیوارها، سیم خاردار و نرده های فلزی می شود که از معمولاً از میزان کیفیت و امنیت پایینی برخوردار است. در همین راستا شرکت های فعال در این حوزه در صدد طراحی و ساخت انواع سیستم های حفاظتی پیرامونی پیشرفته برآمدند تا به استفاده از تکنولوژی های به روز به کار رفته در آن میزان امنیت محیط پیرامون را ارتقا بخشند.به همین دلیل پکیج های امنیتی وارد بازار شدند که میتوانستند حرکت و باز و بسته شدن درب ورودی را تشخیص دهند و از طریق آژیر و پیامک به صاحب خانه یا ملک هشدار میدهد.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند: 
هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش خانه یا محل کار یک روش بسیار کاربردی برای صرفه جویی و راتی ساکنین است.به این صورت که شما دما را روی درجه خاصی قرار میدهید و سیستم هوشمند گرمایش و سرمایش دمای محل را برایتان همانگونه که خواسته بودید تنظیم میکنند.حتی از راه دور هم میتوانید انرا کنترل کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *