کلیدلمسی ساده وهوشمند

کلید هوشمند چیست | لیست قیمت کلید هوشمند

کلید هوشمند چیست

فهرست مطالب

 کلید هوشمند چیست و چه تفاوتی با کلید لمسی ساده دارد؟

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی و هوشمندسازی، یک سوال برای کاربران پیش می‌آید: کلید لمسی هوشمند چیست و چه تفاوتی با کلید لمسی ساده دارد؟ در این مقاله قصد داریم با نقد و بررسی عملکرد کلیدهای لمسی هوشمند و کلیدهای لمسی ساده، انتخاب را برای شما آسان کنیم. همچنین به معرفی انواع کلیدهای لمسی ارمغان گستر و مزایا و تاثیرات آنها می‌پردازیم.

کلید لمسی (انگلیسی: Touch switch) نوعی کلید است که با لمس کردن آن جریان قطع یا وصل می‌شود. سه نوع از تکنولوژی های رایج در این کلیدها شامل خازنی ، مقاومتی و پیزوالکتریک است.لازم بذکر است از جمله تکنولوژی های ابتدایی در تولید اینگونه کلیدها مادون قرمز بود که کاملا از میان رفته است.

ویکی پدیا

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ ارمغان گستر، اولین تولیدکننده داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال ۱۳۸۸ با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از ۳۰۰۰ واحد هوشمندسازی شده، آماده مشاوره و بازدید رایگان از پروژه شماست.

 کاربرد کلید هوشمند چیست؟

وظیفه اصلی کلید لمسی، روشن و خاموش کردن چراغ است. کلیدهای لمسی هوشمند قادرند به صورت محلی و یا از راه دور سیستم روشنایی را کنترل کنند. این کلیدها می‌توانند به سایر تجهیزات متصل شوند و علاوه بر سیستم روشنایی، با دیگر وسایل برقی نیز به صورت هماهنگ عمل کنند.

 تفاوت ساختاری بین کلیدهای لمسی هوشمند و ساده

کلیدهای لمسی معمولی از پلاتین برای قطع و وصل کردن جریان الکتریکی استفاده می‌کنند، در حالی که کلیدهای لمسی هوشمند از رله بهره می‌برند. همچنین، کلیدهای هوشمند قابلیت اتصال به سایر تجهیزات و سیستم‌های هوشمندسازی را دارند و در صورت قطع اینترنت، قادر به ادامه فعالیت هستند. این کلیدها از طریق برنامه‌های موبایل قابل کنترل‌اند.

 عملکرد کلیدهای لمسی هوشمند

کلیدهای لمسی هوشمند به دو صورت عمل می‌کنند:

۱٫ کلیدهای لمسی ۲۲۰ ولت مستقیم: این کلیدها برای کنترل سیستم روشنایی با لمس انگشت تنظیمات مورد نظر را انجام می‌دهند.

۲٫ کلیدهای لمسی هوشمند ۲۴ ولت: علاوه بر کنترل سیستم روشنایی، این کلیدها قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارند.

کلید هوشمند چیست؟

 انواع کلیدهای لمسی هوشمند

کلیدهای لمسی هوشمند در انواع مختلفی مانند یک پل، دو پل، سه پل، چهار پل، هشت پل و کلید کمبو موجود هستند. این کلیدها به کاربر امکان قطع و وصل برق برای انجام عملکردهای مختلف را می‌دهند.

کلید کمبو به عنوان یکی از مزایای اساسی، امکان جمع شدن چند نوع عملکرد در یک کلید را فراهم می‌کند. برای مثال، تنظیم روشنایی، دما، صوت، و باز و بسته شدن پرده برقی در یک کلید کمبو قابل ترکیب است.

 مزایای کلیدهای لمسی هوشمند

۱٫ افزایش سهولت و سرعت: این کلیدها با یک لمس ساده، به تنظیمات مختلف دسترسی می‌دهند.

۲٫ طراحی زیبا و مینیمال: کلیدهای لمسی هوشمند با نورپردازی یا صفحات لمسی LED، جذابیت بصری بالایی دارند.

۳٫ قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی: کاربران می‌توانند تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهند.

۴٫ صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه: کنترل هوشمند جریان برق باعث می‌شود دستگاه‌های متصل تنها در زمان نیاز کار کنند.

با در نظر گرفتن همه این مزایا، خرید کلید لمسی هوشمند انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر خانه و ساختمان است.

افزایش ایمنی و زیبایی خانه با کلید لمسی هوشمند

استفاده از کلید لمسی هوشمند، نه تنها ایمنی منازل را افزایش می‌دهد، بلکه زیبایی و سهولت دسترسی به روشنایی را نیز به ارمغان می‌آورد. با خرید کلید لمسی هوشمند، خانه‌ای مدرن و ایمن خواهید داشت.

دلایل زیبایی ظاهری کلیدهای لمسی هوشمند

  1. طراحی ظریف و مدرن: کلیدهای لمسی هوشمند با سبک مدرن و مینیمال، با دیگر تجهیزات و اکسسوری‌های دیواری و سقفی همخوانی داشته و حس شفافیت و ظرافت را به فضای خانه می‌بخشند.
  2. کاهش سیم‌کشی پیچیده: با استفاده از این کلیدها، مسیرهای اضافی و پیچیده سیم‌کشی کاهش می‌یابد، در نتیجه تعداد کلیدهای مورد نیاز در فضاهای مختلف خانه کمتر شده و سطوح خانه خلوت‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند.

قابلیت‌های پیشرفته کلیدهای لمسی هوشمند

کلیدهای لمسی هوشمند توانایی تنظیم میزان نور در محیط را دارند و می‌توانند در صورت عدم حضور فرد، به طور خودکار روشنایی را خاموش کنند. همچنین، سیستم شبیه‌ساز حضور، به روشن و خاموش شدن تصادفی چراغ‌ها کمک می‌کند، که این امر نقش موثری در افزایش امنیت خانه دارد.

تنظیمات بهینه و سهولت دسترسی

هر کلید لمسی هوشمند می‌تواند چندین مسیر کنترل را مدیریت کند. بسته به نیاز کاربر، مکان بهینه برای نصب کلیدها قابل تعیین است که این امر سهولت دسترسی و استفاده را افزایش می‌دهد.

تأثیر در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها

استفاده از کلید لمسی هوشمند موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌شود. این امر به دلیل بهینه‌سازی مسیرهای سیم‌کشی، کاهش تعداد کلیدها، و کنترل هوشمند مصرف انرژی دستگاه‌های متصل به کلیدها صورت می‌گیرد.

دسته‌بندی انواع کلیدهای لمسی هوشمند و غیرهوشمند

کلیدهای لمسی هوشمند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کلیدهای لمسی هوشمند تحت شبکه (بدون رله – با بستر سیم‌کشی هوشمند مبتنی بر پروتکل KNX)
  • کلید لمسی هوشمند تک پل
  • کلید لمسی هوشمند دو پل
  • کلید لمسی هوشمند سه پل
  • کلید لمسی هوشمند چهار پل
  • کلید لمسی هوشمند هشت پل
  • کلید لمسی کمبو
  • کلید لمسی ترموستات هوشمند
  1. کلیدهای لمسی هوشمند (رله‌ای – با بستر سیم‌کشی سنتی)
  • کلید لمسی هوشمند تک پل
  • کلید لمسی هوشمند دو پل
  • کلید لمسی هوشمند سه پل
  • کلید لمسی هوشمند چهار پل
  • کلید لمسی هوشمند هشت پل
  • کلید لمسی کمبو
  • کلید لمسی ترموستات هوشمند
  1. کلیدهای لمسی سنتی (غیرهوشمند)
  • کلید لمسی هوشمند تک پل
  • کلید لمسی هوشمند دو پل
  • کلید لمسی هوشمند سه پل
  • کلید لمسی هوشمند چهار پل
  • کلید لمسی ترموستات هوشمند

مطالعه بیشتر : انواع کلید لمسی + معرفی بهترین کلید لمسی

مشخصات عمومی ظاهری

ظاهر کلیدهای هر دسته از نظر فرم، سایز و رنگ شبیه به هم هستند. تفاوت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کلیدها، تفاوت‌های عملکردی را به وجود می‌آورد که در بخش ویژگی‌ها و کاربرد کلید لمسی هوشمند توضیح داده خواهد شد. همه کلیدها در سه رنگ سفید، مشکی و بژ تولید می‌شوند و بسته به سلیقه مخاطب و ترکیب با دکوراسیون ساختمان، قابل انتخاب هستند.

با در نظر گرفتن تمامی این مزایا، خرید کلید لمسی هوشمند، انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر خانه و ساختمان خواهد بود.

کاربرد کلی کلیدهای لمسی هوشمند و غیرهوشمند

کلیدهای لمسی (شامل انواع هوشمند و غیرهوشمند) غالباً برای قطع و وصل جریان برق در پایانه‌های مصرفی سیستم‌های روشنایی، دستگاه‌های سرمایش و گرمایش، و پرده‌های برقی به صورت جداگانه یا چندتایی، و حتی ترکیبی (مثل کلید کمبو) به کار می‌روند. با خرید کلید لمسی هوشمند یا خرید کلید لمسی معمولی، می‌توانید از مزایای این تکنولوژی بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های کلیدی کلیدهای لمسی هوشمند و غیرهوشمند

  • طرز استفاده: کلیدهای لمسی هوشمند و غیرهوشمند به صورت لمسی عمل می‌کنند و کنترل از راه دور آنها از طریق تاچ پنل در محل ساختمان یا اپلیکیشن موبایل کوباکو (فقط در کلیدهای لمسی هوشمند) امکان‌پذیر است.
  • ظاهر و فینیشینگ: این کلیدها با طراحی مدرن و زیبایی ساده، مطابق با سلیقه‌های رایج امروزی، زیبایی فضای داخلی را افزایش می‌دهند.
  • ثبات رنگ و سهولت پاکسازی: نسبت به کلیدهای مکانیکی سنتی، این کلیدها دارای رنگ ثابت و قابلیت پاکسازی آسان هستند که برای کاربران بسیار مناسب و مطلوب است.

کلید لمسی هوشمند چیست؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کلید لمسی هوشمند و غیرهوشمند در خانه‌ها، استفاده بهینه از زمان و انرژی است. با خرید کلید تاچ و خرید کلید wifi، این ویژگی‌ها را به خانه خود بیاورید.

ویژگی‌های عملکردی کلیدهای لمسی

  1. کلیدهای لمسی هوشمند تحت شبکه (مبتنی بر KNX): دستگاه‌های مصرف‌کننده نهایی نظیر لامپ‌ها و پرده‌های برقی مستقیماً به ماژول IO متصل می‌شوند. کنترل از طریق لمس کلید، تاچ پنل و اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است.
  2. کلیدهای لمسی هوشمند رله‌ای: دستگاه‌های مصرف‌کننده نهایی مستقیماً به کلید وصل می‌شوند. کابل شبکه و برق جداگانه به هر کلید متصل می‌شود و کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن ممکن است.
  3. کلیدهای لمسی غیرهوشمند: دستگاه‌های مصرف‌کننده نهایی مستقیماً به کلید وصل می‌شوند و کابل برق جداگانه به کلید متصل می‌شود. این کلیدها فقط از طریق لمس مستقیم کنترل می‌شوند.

تفاوت کاربرد انواع کلیدهای لمسی

کلیدهای لمسی هوشمند تحت شبکه

این کلیدها برای هوشمندسازی ساختمان‌های در حال ساخت، نوساز و در حال بازسازی به کار می‌روند و بر بستر سیم‌کشی هوشمند اجرا می‌شوند.

کلیدهای لمسی هوشمند رله‌ای

کاربرد این کلیدها بیشتر در هوشمندسازی ساختمان‌های در حال بازسازی و یا هر مرحله از ساخت انواع ساختمان‌ها است و بر بستر سیم‌کشی سنتی اجرا می‌شوند.

کلیدهای لمسی سنتی (غیرهوشمند)

این کلیدها برای هر ساختمانی با هر قدمت ساخت قابل انتخاب هستند. هدف از انتخاب این کلیدها بهره‌مندی از ظاهر شکیل و مدرن و لمسی بودن کلید است و سیستم هوشمند در آنها به کار نمی‌رود.

مقایسه امتیازات و محدودیت‌ها

تفاوت‌های سه دسته کلیدهای لمسی هوشمند و غیرهوشمند از سه جنبه اصلی قابل بررسی است که هر سه بر قیمت کلید لمسی هوشمند تاثیرگذارند:

  1. سیم‌کشی: اجرای هوشمندسازی با کلیدهای لمسی هوشمند تحت شبکه نیاز به بستر سیم‌کشی هوشمند (مبتنی بر پروتکل KNX) دارد. اما هوشمندسازی با کلیدهای لمسی هوشمند رله‌ای و کلیدهای لمسی غیرهوشمند بر بستر سیم‌کشی سنتی انجام می‌شود.
  2. رله‌دار بودن یا بدون رله بودن: در کلیدهای هوشمند رله‌ای، برای هر پل یک رله در سیستم هوشمندسازی به کار می‌رود که هزینه استفاده از کلیدهای لمسی هوشمند رله‌ای نسبت به کلیدهای بدون رله کمتر است.
  3. تابلو برق مورد نیاز: اجرای سیستم هوشمندسازی با کلیدهای لمسی هوشمند بدون رله نیاز به تابلو برق بزرگ‌تری دارد که فضای کافی برای ماژول‌ها فراهم کند.

جمع‌بندی

با استفاده از کلید لمسی هوشمند، می‌توان قابلیت‌های زیادی را به سیستم روشنایی، گرمایش و سرمایش، پرده‌های برقی، و سیستم صوتی منزل اضافه کرد. این کلیدها به شما امکان می‌دهند تا کار نورپردازی، زیباسازی، و تهویه مطبوع را به نحو احسن انجام دهید و حس بی‌نظیری را در خانه خود ایجاد کنید

آیا نصب کلید لمسی برای خانه های قدیمی هم قابل انجام است؟

بله،نصب و راه اندازی کلیدهای لمسی ساده با سیم کشی های قدیمی هم امکان پذیر است.

آیا کلیدهای لمسی ارمغان گستر قابلیت هوشمندسازی هم دارند؟

بله. کلیدهای لمسی ارمغان گستر قابلیت اتصال به تاچ پنل مرکزی را داشته و از طریق نرم‌افزار خانه هوشمند قابل کنترل هستند.

انواع کلیدهای هوشمند کدامند؟

   – کلیدهای لمسی به چند نوع اصلی تقسیم می‌شوند: کلیدهای تک پل، دو پل، سه پل، دیمر، و کلیدهای هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور دارند.

کلید لمسی تک پل چیست و چه کاربردی دارد؟

   – کلید لمسی تک پل برای کنترل یک منبع نور به کار می‌رود و مناسب اتاق‌هایی با یک نقطه نورانی است.

کلید لمسی هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

   – کلید لمسی هوشمند به اینترنت متصل می‌شود و قابلیت کنترل از راه دور، برنامه‌ریزی زمانی، و اتصال به دستگاه‌های هوشمند دیگر را دارد.

بهترین کلید لمسی هوشمند کدام است؟

   – بهترین کلید لمسی هوشمند بسته به نیازهای خاص شما ممکن است متفاوت باشد، اما برندهایی مانند Sonoff، Lutron، و Leviton به دلیل کیفیت بالا و ویژگی‌های متنوع مشهور هستند.

کلید لمسی هوشمند Sonoff چه ویژگی‌هایی دارد؟

   – کلیدهای لمسی هوشمند Sonoff قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن، اتصال به اینترنت و دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa و Google Assistant را دارند.

کلید لمسی هوشمند Lutron چه ویژگی‌هایی دارد؟

   – کلیدهای لمسی هوشمند Lutron دارای طراحی زیبا، قابلیت برنامه‌ریزی زمانی، و سازگاری با سیستم‌های خانه هوشمند پیشرفته هستند.

آیا کلیدهای لمسی هوشمند با سیستم‌های خانه هوشمند سازگار هستند؟

   – بله، بیشتر کلیدهای لمسی هوشمند با سیستم‌های خانه هوشمند مختلف مانند Google Home، Amazon Alexa، و Apple HomeKit سازگار هستند.

چه تفاوتی بین کلیدهای لمسی معمولی و هوشمند وجود دارد؟

   – کلیدهای لمسی معمولی تنها قابلیت قطع و وصل جریان برق را دارند، در حالی که کلیدهای لمسی هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت، کنترل از راه دور با اپلیکیشن، برنامه‌ریزی زمانی و حتی یکپارچه‌سازی با سیستم‌های خانه هوشمند را دارند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *