دانستنی ها

خانه های هوشمند در آینده

خانه هوشمند


خانه های هوشمند در آینده

،امروزه در کشور ما، بسیاری از هتل ها، کارخانجات و یا خانه های لوکس به سمت هوشمندسازی پیش رفته‌ اند اما به‌زودی و در آینده‌ ای نه‌چندان دور، تجهیزات هوشمند را در عموم خانه های کشور می توان پیدا کرد.

هرچند که بر اساس تعاریف عمومی و تخصصی تجهیزات هوشمند، هم اکنون نیز ما در فضایی هوشمند زندگی می کنیم اما منظور ما از خانه هوشمند، خانه ای با قابلیت های فراتر از رفتارهای معمول و روتین است؛ خانه هایی که شرایط زندگی را راحت‌ تر کرده و به ما کمک می کنند تا بیشتر از اینکه نگران تجهیزات خانه باشیم، به آسایش خودمان توجه کنیم.

اعضای خانواده، در طول روز فعالیت‌ های زیادی را در ارتباط با تجهیزات موجود در خانه انجام می دهند؛ از باز و بست کردن پرده ها گرفته تا روشنایی خانه و همین‌طور سیستم سرمایش و گرمایش و ده ها فعالیت دیگر که خیلی از آن‌ ها تبدیل به عادت شده اند.

امنیت بیشتر

امنیت، ابعاد مختلفی دارد؛ حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از سرقت یکی از این ابعاد است. با این حال ابعاد دیگری نیز وجود دارند که به شما در حفظ جانتان کمک می کنند. اینکه بتوانید با وجود سنسورهای تشخیص گاز و یا رله‌ های هوشمند جهت جلوگیری از حوادث برقی، پیش از وقوع حادثه از عیب تأسیسات خانه مطلع شوید، یک جنبه ی مهم ولی ناپیدا از امنیت است.

مدیریت زمان و هزینه

در نگاه اول، هزینه بالای انجام یک پروژه ی هوشمندسازی در یک خانه ممکن است گمراه کننده باشد. اما اگر فکر کنیم که این خانه قرار است عمری حداقل پنجاه ساله داشته باشد، آن‌وقت این هزینه ها معقول به نظر می رسد. چرا که شما خانه ای در شأن آینده می سازید.

 
 

این تجهیزات باهدف مدیریت زمان و هزینه خلق شده‌ اند. با پایش دقیق داده‌ های مشخص، در استفاده از انرژی صرفه جویی می‌ شود. بدون نیاز به انسان می توانند پارامترهای مختلفی را کنترل کند و خیلی از کارهایی که ما در حالت عادی خودمان باید انجام دهیم را برایمان انجام می دهند و جالب‌تر اینکه دقیقاً مطابق میل شخصی‌مان انجام می دهند؛ چون ما برایشان تعریف می کنیم که چگونه کار کنند.

شهر هوشمند؛ سبک زندگی آینده

دنیای امروز ما بیشتر از آنچه که نمایان است، با دنیای رایانه و هوش مصنوعی گره خورده است. هوش مصنوعی، یک فرآیند همواره در حال توسعه است و به‌زودی، تأثیر بسیار بسیار بیشتر از آنچه که امروزه ما از آن آگاهیم، در زندگی ما خواهد داشت.

یکی از جنبه های استفاده از این تکنولوژی منحصربه‌فرد، مدیریت شهری است و به‌زودی شهرداری‌ ها و نهادهای عمرانی کشور به سراغ این تکنولوژی خواهند رفت.

برای مدیریت انرژی، منابع و کنترل شهری، یکی از اصول اساسی و حیاتی داشتن شهر هوشمند، یکپارچگی سلول های شهری یا به عبارتی خانه های موجود در شهر است.

با هوشمندبودن خانه های شهری مصرف سوخت وانرژی به نسبت بسیارزیادی کاهش پیدا میکند.

خانه هوشمندارمغان تمامی تجهیزات هوشمندسازی را برای شما به ارمغان میاورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *